Salgsbetingelser
Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice.
PARTENE
Selger: Jewellery by HISO
Bedriftsnavn: HISO AS
Adresse: Torvet 5, 2000 Lillestrøm
TLF: 90540927
Epost: post@jewellerybyhiso.com
Betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
LEVERINGSTID
Leveringstiden er vanligvis 5-10 arbeidsdager. Smykkene er håndlaget, og produksjonstiden varierer derfor mye. I kampanjeperioder må det beregnes noe lenger leveringstid. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon.
Du vil få beskjed med e-post når ordren er iverksatt.
FRAKT OG GEBYRER
Ved ordre over 1500,- sendes dine varer fraktfritt. Eventuelt kan ekstra gebyr forekomme om du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. For øvrig tilkommer ingen andre gebyrer.
Dersom ordren din inneholder varer som passer i postkasse, og vil vi vanligvis sende som brev. Merk at du da ikke mottar noe sporingsnummer. Sendingstid for brevpost er normalt 1-2 virkedager.
BETALING
Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Dintero og tilbyr kortbetaling, VIPPS og faktura.
BETALINGSALTERNATIV
Betaling skjer på følgende måter:
Valuta i NOK,
Priser vises med MVA inkludert.
Kredittkort (VISA/MASTERCARD)
Faktura med 14 dagers betalingsfrist
Delbetaling
Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.
Vilkår ved fakturakjøp
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service provider) håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.
Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.
PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET
Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til HISO AS. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr på 200kr for
pakker som ikke er blitt hentet.
ANGRERETT OG RETURFRAKT
Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Du har 14 dagers angrerett i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen).
Du er selv ansvarlig for retursendingen, og vi oppfordrer til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnadene bæres av forbrukeren.
Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer kun med forbehold, og ta kontakt med oss.
REKLAMASJON
Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig, senest etter 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Det er naturligvis et krav at reklamasjonen er berettiget og at problemet ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen og kjøpsbevis må fremlegges.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.
Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:
- Hvis det er mulig å reparere varen reparerer vi varen for deg, evt.
avtales annen løsning hvis det er en hastesak. - Du får en ny identisk vare.
- Du får tilbake pengene du har betalt for varen.
LOVER OG TVISTER
Kjøp gjennom jewellerybyhiso.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og
Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.
PERSONOPPLYSNINGER
I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler
opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av HISO AS i egenskap av personopplysningsansvarlig.
Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for HISO AS og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at HISO skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne HISO AS kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.
MINDREÅRIGE
Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.
TRYKKFEIL
Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.